Alla inlägg den 13 januari 2011

Av kiszha - 13 januari 2011 20:05

Japp, då går vi vidare!!


Häng med nu, dags att köra från tredje punkten, som löd:


3) Man måste läsa hela Bibeln och lära sig den och gå varje vecka i kyrkan, då är man kristen


FEL FEL FEL!!! som Brasse brukade utbrista i programmet "Fem myror är fler än fyra elefanter".


Att vara kristen handlar om att TRO, inte om att memorera en tegelstenstjock bok eller visa sig i kyrkan varje söndag för att skylta med fromhet!


Bort allt det.


Om du tror på detta som står i Bibelns Nya Testamente, i Johannesbrevet 3:16: "Ty så älskade Gud världen att Han utgav sin enfödde son, för att var och en som tror på honom inte skall förgås utan få evigt liv", och med din mun bekänner, enligt Romarbrevet 10 " Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren* och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst"


alltså...


då är du frälst. Då är du ett Guds barn. Om du tror och bekänner, dåär du mitt syskon i Herren, en broder eller syster.


Jag kommer få gott om tillfällen att beröra dessa ämnen framöver, religiös fromhet och lagiskt tänkande och kunskap, men just nu nöjer jag mig med att säga detta:


Du behöver bara din tro att Jesus dog för dina synder. Att du är förlåten.


Det är alltings början och kritiskt avgörande kärna.


Sedan kommer allt det tunga, muahahaha!!!


(retas)


4)  Religiös är samma sak som kristen


Nepp.

Kortversionen: En religiös människa är väldigt mån om sin "kostym", dvs att allt ska se bra ut utåt, kyrka på söndag, tionde till kyrkan eller pengar i kollekten, upprapade värderingar som kanske låter bra utåt men som den religiösa personen inte alls lever efter eller tror på.


En kristen människa, ett Guds barn, bryr sig inte om tingeltangel och prål, utan vet att det är hjärtats villighet, inre och dess äkthet som betyder något. Den kristna vet att goda gärningar som följer på tron och utförs i tysthet värderas högre av Gud, än "kristna" som måste skryta om hur fromma och uppoffrande de är.

En kristen vet att andra människors värdeskalor betyder nothing zip nada jämte vad Gud tycker är viktigt.


Sådär ja! Fortsätter punkterna i morgon, men kanske lägger in ett instick sedan,för att jag tycker en här bloggen behöver det.


Var inte feg för att skriva, om du vill!


Kram så länge, nu urlogg


 


Vacker va..? Njut. Det är dagens bild jag ger er. Tyvärr har jag inget ansvar för dess tillblivelse.



Presentation


Den här bloggen rör DIG! Alla som tittar in hit, det är för er bloggen finns!
Var inte rädda att ställa frågor eller säga ifrån när ni inte håller med. Kom ihåg, det är hela syftet med denna blogg. KOMMUNIKATION OM DEN KRISTNA TRON!


Omröstning

Jag har en massa frågor om Gud, men skäms för att ställa dem
 Ja
 Nej
 Klart jag har en del frågor, men det är snarare så att det inte är så viktigt för mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards